Jak vytvořit plán svatebního dne?

Svatební den – jde o událost, která by měla být jednou z nejkrásnějších chvil vašeho života. Pokud plán nepodceníte, bude zorientování se ve vašem svatebním dni lepší jak pro vás, tak i pro vaše hosty. Se správně sestaveným harmonogramem zajistíte, že se na vaší svatbě nebude nikdo nudit, nevzniknou hluchá místa a nějaké komplikace.

Základem všeho je dobrá organizace. Utvrďte se ve svých představách. Vytvořte si časový harmonogram a seznam úkolů. Den nebo dva před svatbou si projděte všechny detaily, jak má vypadat průběh dne. Zkontrolujte, zda všichni dodavatelé a spolupracovníci vědí, kdy a kam mají dorazit, co mají dělat.

15 cover-tipy-2021-

Svatební den krok po kroku

Velmi důležité je mít vytvořený časový harmonogram. Na ten však bývá často opomíjeno. Nejlepší variantou je mít harmonogramy rovnou dva. Jeden pro snoubence, kde budou vypsané všechny detaily svatby a kontakty. A druhý pro hosty, aby věděli, co se bude ve svatební den dít a přibližně v jakou dobu. Zde je také je možnost vytvořit si plán svatebního dne pouze s aktivitami, tedy bez udávání času. Taková forma plánu vám nechá více prostoru pro nečekané chvíle a nebudete se cítit svázáni časem, hosté menší odchylky tedy nepostřehnou.

Harmonogram by měl být na viditelném místě, nejlépe i se zasedacím pořádkem. Průběh svatebního dne s důležitými body by měli mít svatebčané na očích. Harmonogram může být v tištěné formě na kartičkách, ve svatebních novinách, dá se napsat na dřevěnou ceduli, malířské plátno, tabuli, zrcadlo. Navnadit hosty můžete již připojením programu k pozvánce.

Pokud chcete, aby vše proběhlo opravdu podle plánu, domluvte se předem s hosty, aby neproběhla nějaká překvapení z jejich strany. Hosté by však rozhodně neměli mít dojem, že jsou na závodech. Svatební den by měl mít hladký a plynulý průběh.

monika

Při plánování tedy myslete na:

● Příprava nevěsty – líčení, účes, oblékání šatů, důležitá je také snídaně
● Příprava ženicha
● Vyzvednutí kytice pro nevěstu, maminky
● Kdy se dostaví svatebčané – označení svatebčanů vývazky, výzdoba aut, občerstvení
● Přejezdy z domu rodičů a z místa obřadu na svatební hostinu – vzdálenost mezi jednotlivými místy
● Čas obřadu – snoubenci a svědci musí mít doklady totožnosti a snubní prstýnky
● Délka obřadu včetně gratulací
● Svatební tradice – chcete – li od nich upustit, domluvte se předem
● Slavnostní oběd včetně přípitku, proslovu a kdy bude večeře/ raut
● V kolik hodin zakrojíte svatební dort
● Focení novomanželů, svatebčanů, skupinové foto
● Novomanželský tanec
● Svatební hry a další aktivity
● Svatební veselí
● Poděkování svatebčanům za účast na svatbě a rozloučení se s nimi, případné předání svatební výslužky


Harmonogram by mohl vypadat například následovně:

06:30 příprava nevěsty a ženicha
10:00 příjezd svatebčanů
12:00 řekneme si ANO
13:40 svatební tradice
14:00 společný oběd
16:00 krájení svatebního dortu, focení novomanželů a svatebčanů
16:30 odjezd na párové focení novomanželů
18:00 novomanželský tanec
18:30 večeře/ raut
20:00 svatební hry, program pro hosty nebo připravená projekce jejich příběhu pro novomanžele
21:00 házení kyticí, focení při západu slunce v měsících červen - srpen
21:30 párty až do rána, např. focení při prskavkách


Rozhodně myslete na to, kolik která aktivita zabere času a podle toho si vše rozvrhněte. Pokud se svatební den nebude odehrávat na jednom místě, musíte také počítat s časy na přejezdy.


Harmonogram bez udání časového sledu:

● Příprava nevěsty a ženicha
● Příjezd svatebčanů
● Řekneme si ANO
● Svatební tradice
● Společný oběd
● Krájení svatebního dortu, focení novomanželů a svatebčanů
● Odjezd na párové focení novomanželů
● Novomanželský tanec
● Večeře/ raut
● Svatební hry, program pro hosty nebo připravená projekce jejich příběhu pro novomanžele
● Házení kyticí, focení při západu slunce v měsících červen - srpen
● Párty až do rána, např. focení při prskavkách


Svatební program by měl na sebe dobře navazovat, aby celá svatba proběhla hladce, bez větších zádrhelů a všichni si svatbu užili. Harmonogram svatby musí vyhovovat především vám samotným.



POJĎME SPOLEČNĚ ZACHYTIT CITY A EMOCE